page-header

Zuid-Limburg

De laatste jaren zijn er veel jongeren die uit Limburg vertrekken en niet meer terug komen. Waarom is dit zo? En hoe kan Zuid-Limburg dit voorkomen? Om de veelzijdigheid van Limburg te laten zien, heb ik (en mijn team) in mijn derde studiejaar aan het MBO Arcus College deze promo-campagne voor Zuid-Limburg ontwikkeld.

Het idee achter deze campagne was om jongeren de veelzijdigheid van Limburg te laten zien. Door middel van video commercials, banners, een website en een papieren actie probeerden we deze boodschap zoveel mogelijk over te brengen. Het “Zuid-Limburg … je” idee is afkomstig van ons team, op deze manier kun je ontzettend veel termen hierop invullen. Zuid-Limburg: proef, vormt, inspireert, kleurt, ontwikkelt, beleef je… Dit zijn allemaal termen die op Zuid-Limburg van toepassing zijn.

Voor de persoonlijke campagne hebben we een ticket ontworpen. Met dit ticket kun je eenmalig zelf ontdekken hoe veelzijdig Zuid-Limburg is. Dit ticket kon aangepast worden op de persoon, als iemand bijvoorbeeld in de techniek sector studeerde kon hij/zij meer activiteiten krijgen die hierop van toepassing waren. Ook zijn deze activiteiten een mix van “business en pleasure”. We wilden studenten niet alleen de mogelijkheden op het gebied van werk en studie laten zien, maar ook van de leuke kanten die Limburg te bieden heeft.

Ik heb met veel enthousiasme aan dit project gewerkt samen met Aline van Thoor en Inge Kengen. Binnen ons project team was Aline van Thoor verantwoordelijk voor het web en app gedeelte, Inge Kengen voor de visuals en ikzelf voor de strategie & marketing.

Helaas kreeg dit project de stempel: “te ambitieus” en is deze niet live gegaan.

 

BELANGRIJK 1: Dit concept is niet uitgevoerd

BELANGRIJK 2: De video commercial is als concept versie in elkaar gezet, hierbij hebben wij beelden gebruikt die wij niet zelf gemaakt hebben. 

Client: Provincie Zuid-Limburg

gtag('config', 'UA-150196407-1');