Dit is een fictieve opdracht die ik voor mijn MBO grafisch design gemaakt heb. Het idee? Maak maakverband geen taboe meer, maar zorg dat vrouwen er trots op gaan zijn. Dit was mijn oplossing:
Libresse gaat het over een hele andere boeg gooien qua verpakking en marketing. Er komt per kwartaal (of halfjaar) een andere collectie van een illustrator. Mijn inspiratie zijn art nouveau reclames die gemaakt werden in 1900. De vrouw stond hierin centraal, want zij bepaalde wat er gekocht werd. Veel merken richtten zich in die tijd dus tot de vrouw. Een van de dingen die nooit veranderd is, is het gebruik van mooie en inspirerende vrouwen. Vrouwen werden namelijk op een voetstuk geplaatst en bijna sprookjesachtig afgebeeld. Tegenwoordig zijn er een aantal illustratoren die deze stijl modern hebben gemaakt. In het bijzonder; Liselotte Watkins. Liselotte Watkins maakt ontzettend mooie illustraties met power vrouwen. Maar wat zorgt nou ervoor dat vrouwen deze producten liever willen gaan kopen?
Sparen. De meeste vrouwen zijn er gek op. Het idee is dus om bij elke verpakking een code te sparen, hiermee kunnen er leuke spullen besteld worden in de webshop. Denk hierbij aan telefoon hoesjes, sleutelhangers, sjaaltjes en andere leuke musthaves. Want dat is het andere onderwerp wat altijd in de smaak valt; kleine spulletjes en hebbedingen.
Met de spullen kun je alle kanten op, net zoals met het maandverband van Libresse. Om de actie leuk te beginnen en vrouwen eraan te herinneren dat er weer een nieuwe illustrator actief is worden er kleine blikjes uitgedeeld bij de eerste pakken maandverband. Ook komen er grote blikken waarin men sjaaltjes, parfum, etc in kan opbergen. Deze worden onderdeel van het spaarsysteem online. Op deze manier wordt ongesteld worden iets waar je niet meer volledig tegenop hoeft te zien. We gaan proberen om ongesteld zijn modieus te maken.