In mijn tweede jaar CE heb ik dit project gedaan voor Frozzies. Frozzies is onderdeel van Smart Ice. Dit bedrijf is een producent van ijs en sportdrank. Het bedrijf is begonnen in de roomijs technologie, maar de laatste jaren heeft het bedrijf grote stappen gemaakt op het technologische aspect. Smart Ice lanceerde in januari 2017 “Sapp”, dit is het eerste vruchtensap ooit dat direct wordt ingevroren en weer in optimale staat ontdooit. Met deze bevriezingstechniek die uniek is in de wereld heeft Smart Ice een “Innovation Award” gewonnen. Deze technologie zorgt ervoor dat vers vruchtensap volledig intact blijft tijdens de bevriezing en ontdooiing. De voedingsstoffen blijven behouden en er ontstaat geen vlokvorming, zoals bij een regulier bevriezingsproces.
De Frozzies zijn 100% natuurlijke groenten- en fruit ijsjes (bijvoorbeeld komkommer/ananas). Ze komen in de volgende smaken: Wortel/banaan, Ananas/komkommer en Sinaasappel/druif. Deze ijsjes werden in de markt gezet als gezondere ijsjes voor kinderen. Tijdens ons onderzoek hebben we een alternatieve doelgroep gevonden, namelijk “Generation Yum”. Deze doelgroep komt uit het boek van Eve Turow. Deze generatie is bizar gefocust op eten en de experience hieromheen. Ze kunnen volgens haar boek amper nog trouwen of een huis kopen, omdat ze het meeste van hun geld uitgeven aan eten. Deze doelgroep is dus bereid meer uit te geven als het een bijzonder en ook gezond product is. Er is een denkbeeldig concept neergezet in samenwerking met supermarkt ‘Marqt’. Ook is er gekeken naar een eventueel concept dat er uitgerold kon worden in kleinschalige horeca.
Verder is er gekeken naar 2 leuke marketing acties. In de afbeeldingen is project 1 te zien, een actie waarbij 1 enorm waterijsje zou worden gemaakt en een aantal kleinere versies. Deze zouden dan te winnen zijn als je het ijsje zou kopen.
Bij project 2 zou er een soort kunstobject worden gebouwd waarmee mensen op de foto kunnen bij festivals. Vervolgens zou je gratis een afdruk krijgen van je foto, onder de voorwaarde dat er wel een foto op je Instagram gepost zou worden met de nodige linkje naar de Frozzies website.
Deze afbeeldingen zijn niet mijn eigendom en dienen puur ter ondersteuning van dit fictieve project.